Sånn returnerer du et produkt
Hos oss kan du returnere en uåpnet pakke eller enkelte ubrukte produkter i opptil 365 dager*.
*Av hygieniske årsaker bortfaller returretten på intime produkter ved åpning av produktets emballasje. Hvis du bryter forseglingen på varer som av hygiene- eller helsemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, mister du derfor returretten. Varer som ikke er til intim bruk kan du godt pakke ut, hvis du kan returnere varene i samme stand og mengde som da du mottok dem. Du mister også returretten hvis du bruker varen på en måte som vesentlig reduserer varens salgsverdi.
Returner hele bestillingen eller en enkelt vare
Du kan returnere varen(e) til oss på følgende måter:
- unnlate å hente varen(e) på utleveringsstedet. Heretter returneres varen(e) til oss*.
- selv returnere de(n) ubrukte varen(e) til oss innenfor angreretten på 14 dager eller innenfor returretten på 365 dager, som gjelder fra den dagen du bestilte varen(e). Du betaler selv for returfrakten, se alternativene nedenfor.
*Dersom du velger å ikke ta imot en pakke som leveres, eller ikke henter pakken på valgt utleveringssted, går vi ut fra at du ønsker å trekke deg fra kjøpet. Vi vil da trekke fra returkostnaden når vi tilbakebetaler ordrebeløpet ditt. Returkostnaden er 59 kr. Dersom du ikke ønsker at vi skal håndtere returen på denne måten, må du gjerne hente pakken og returnere den selv.
Har du spørsmål til ovenstående, er du velkommen til å kontakte oss.
Sånn gjør du hvis du angrer kjøpet ditt
Du kan returnere varer som er ubrukte eller uåpnede. Hvis du benytter deg av returretten din for hele eller deler av kjøpet ditt, skal du gjøre følgende:
- Kjøp en returetikett via DENNE lenken. (Merk, printer er nødvendig)
Følg instruksjonene via lenken.
Du står for kostnadene for returforsendelsen. Sinful tilbyr ikke gratis returetiketter, men vi tilbyr dem til en veldig god pris.
Hvis du kjøper returetiketten via lenken ovenfor, hjelper vi deg hvis pakken din blir skadet eller går tapt.
Hvis du ønsker å returnere pakken på egen hånd, kan du sende den til vårt lokale returkontor:
- fyll ut returskjemaet og legg i pakken. Varen(e) sendes til Mcompany, C/O Postens logistikssenter, Alfasetveien 24, 0060 Oslo.
- Ved returnering skal du bruke enten Bring eller Posten fordi returvarene våre håndteres via deres terminal
- alternativt kan skjemaet for angrerett skrives av for hånd, og legges i pakken som du sender til oss.
- du bærer selv risikoen for varens stand inntil vi får den i retur på vår adresse. Derfor bør du sørge for å pakke inn varen(e) forsvarlig.
- du bærer selv kostnadene for varens returforsendelse.
NB! Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tar imot pakker sendt med postoppkrav. Vi mottar kun pakker som er sendt direkte til vår adresse, og du betaler selv for returfrakten. Ved returnering skal du bruke enten Bring eller Posten fordi returvarene våre håndteres via deres terminal.
Tilbakebetaling
Når du benytter deg av angreretten på 14 dager, skjer tilbakebetalingen senest 14 dager etter vi har fått beskjed om at du angrer på kjøpet.
Når du benytter deg av Sinfuls 365 dagers returrett, skjer tilbakebetalingen når vi har mottatt varen(e) og kontrollert at de(n) lever opp til betingelsene for at returretten kan benyttes. Dette tar vanligvis rundt 2-3 uker, avhengig av sesongen.
Les mer om tilbakebetaling her.
Har du spørsmål til ovenstående, er du velkommen til å kontakte oss.
Reklamasjonsfrist
Når du handler hos Sinful har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Det vil si at du har 2 år fra du mottok varen(e) til å reklamere over eventuelle feil eller mangler.
Du skal derimot gi oss beskjed raskest mulig, og senest 2 måneder etter at du oppdaget feilen/mangelen ved varen(e), om at du vil reklamere varen(e).
I tvilstilfelle og eventuelle tvister følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.
Sånn gjør du hvis du vil reklamere kjøpet ditt
Hvis du ønsker å benytte deg av reklamasjonsretten, skal du gjøre følgende:
- henvende deg til kundeservice på service@sinful.no
- heretter vil vi informere deg om prosessen videre.